The findings section presents the main results obtained in the empirical chapter of the thesis. „AI wird unsere Gesellschaft nachhaltig verändern. Das umfasst die Planung und Gestaltung von Vertriebswegen, die Lagerung und ebenso die Auftragsabwicklung von Produkten (vgl.

In order to give answers to part of our objectives, we present three distinct cases However, this particular study intends to add knowledge to the research concerning artificial intelligence uses in marketing and the case study method will provide us with additional and specific observations on the micro-level.As mentioned earlier this study represents an interdisciplinary research.

Masterarbeit, 
Firstly, he proposes that true out of sample data have to be used in the evaluation procedure and secondly, enough sample size has to be ensured (40 for classification studies and 75 for time series).Our literature review in this sub-section was focused on clustering and segmentation methods used especially in marketing applications. According to this point of view, fuzzy logic simply cannot co-exist with classical logic. Hierzu ist es nötig Informationen an die jeweiligen Dienstanbieter weiterzugeben. In 20 episodes, Jabril will teach you about Artificial Intelligence and Machine Learning!

Als Erhebungsmethode dient das leitfadengestützte Experteninterview, bei dem der Leitfaden die Struktur des Gesprächs vorgibt (vgl. Aus diesem Grund sind die Gesetze und Regulierungen, die direkt oder indirekt die Kommunikationspolitik betreffen, Gegenstand der wissenschaftlichen Arbeit.

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Hierbei umfasst der Begriff sowohl physikalische und technische Eigenschaften als auch Sekundäreigenschaften wie Marke und Perzeption. Similarly, Cox (2005: 160) describes fuzzy logic as the “logic of continuous variables” and classical logic as the “logic of discrete variables”. Big Data, Artificial Intelligence und besonders Machine Learning zählen zu den neuesten Modewörtern im Marketing. By analyzing and then synthesizing the areas of literature concerned with our objectives, we aim at identifying and discussing the gaps of current research which need to be covered by this thesis.Firstly the main advantages and disadvantages linked with the use of artificial intelligence methods in international marketing will be examined.
120 Seiten Die Begriffe „neu“, „sicher“ und „Sicherheit“ sollten im Zusammenhang mit dem Arzneimittel nur dann genannt sein, wenn der Bezug auch klar definiert und referenziert ist. Kurz zusammengefasst beschreibt Customer-Relationship-Management die Handhabung von Kundenbeziehungen durch informationstechnische Unterstützung (vgl. That is why we have analyzed ANN’s applications separately from fuzzy logic and done that in a time consuming manner, insofar that we needed to review a great deal of up to date case studies with applications that we were interested in.The most comprehensive studies are those of Smith and Gupta (2000), and Vellido et al. Ziel dieser Arbeit ist eine ausführliche Analyse, inwieweit diese Technologien auch für das Marketing der pharmazeutischen Industrie von Nutzen sein könnten.Wie bereits beschrieben ist diese strikt regulierte Branche aktuell mit den schnelllebigen Änderungen der Digitalisierung konfrontiert, welche nach Anpassungen der aktuellen Marketingstrategien verlangen. In Boyadjiev (2007) and Zopounidis et al.

In the course of this particular case study, the researcher will take part in some of these interviews in order to ensure and control the reliability of the provided data.Secondary data will be retrieved from company databases and will be used for the sales forecasting exercise. Secondly, we measured the effectiveness of ANN’s applications based on other measures that do not concentrate on the model and the solutions’ results, rather on other indicators that are more important for practitioners.We begin with the benchmark models of the forecasting exercises. Moreover, in this section, the thesis is linked back to the aims and objectives and the research questions are answered.

This means that there is no concrete answer to the behavior of the network and to how the network has reached the presented solution. This approach emphasizes the need to use analytical methods in order to create efficient decision making in the marketing departments of companies.